Interviu

Kristina Zaičenkovienė: „Pilatesui nėra nei amžiaus, nei patirties cenzo – pradėti galima visada“

„Aeromix“ mokinių jau pamėgta ir vertinama lektorė, indvidualių ir grupinių pilateso užsiėmimų trenerė, seminarų, mokymų sveikatos specialistams, treneriams, kineziterapeutams organizatorė ir dėstytoja Kristina Zaičenkovienė pradejo vesti naują keturių seminarų ciklą ,,Pilates treneris“. Pilateso guru pabrėžia, kad šiam treniruočių metodui perprasti ir propaguoti apribojimų nėra, tačiau nepervertinti savo patirties ir su pilatesu susipažinti nuosekliai nuo pačių pradžių ji pataria tiek naujokams, tiek patyrusiems sportininkams ar treneriams. „Net ir geriausias gimnastas gali būti pradinukas pilatese“, – įspėja lektorė.
Plačiau apie seminarą, pilateso populiarumo priežastis ir keisčiausius girdėtus mitus Kristina pasakoja interviu.

Kaip pamilote pilatesą, kaip tai pakeitė ar papildė Jūsų profesinį kelią?

Daug metų vedžiau įvairiausias kardio treniruotes: klasikinę aerobiką, stepą, šokių treniruotes, kūno dizaino užsiėmimus. Maniau, kad lėtos treniruotės man nepatinka ir netinka, tačiau po kelio menisko operacijos pradėjau labiau gilintis į pilatesą. Su šia metodika jau buvau susipažinusi trenerių, atvykusių iš Rusijos bei Brazilijos, mokymuose. Radusi laisvą minutę, informacijos ieškojau internete. Domėjausi pasaulinėmis tendencijomis, pilateso mokyklomis, bandžiau suprasti, kuo jos skiriasi, ar pilateso metodai visur vienodi. Ieškojau atsakymų į sau išsikeltus klausimus, vykau mokytis į Graikiją, Ukrainą, galiausiai pasirinkau anglų mokyklą ir iki dabar nuolatos joje tobulinuosi. Nebeįsivaizduoju savo gyvenimo be pilateso. Atgalinis ryšys iš žmonių apie jų gerą savijautą po treniruočių, dingusius nugaros ar sąnarių skausmus, geresnę laikyseną ir kitus rezultatus pakeitė mano nuomonę apie sveikatingumą.

Kokie pagrindiniai pilateso metodo privalumai, kokius išskirtumėte esminius šio treniruočių metodo skirtumus lyginant su kitais treniravimo(si) būdais?

Pilatese dėmesys sutelkiamas į taisyklingą laikyseną ir judesio kokybę kiekvieno pratimo metu, taip pat į giliųjų raumenų stiprinimą, kvėpavimą.

Kaip treneriai gali efektyviausiai pritaikyti pilateso metodą savo darbe? Kokia galima šių treniruočių nauda fizinei ir psichologinei sveikatai, bendram energijos lygiui?

Manau, kad su šiuo metodu turėtų susipažinti visi treneriai – kad išmoktų tinkamai parinkti pratimus, gebėtų mažinti kūno asimetrijas, didinti lankstumą. Pratimai gali būti taikomi ir net labai rekomenduotini profesionaliems sportininkams apšilimui arba atliekami po pagrindinio krūvio.

Pilateso mankštos metu pulso vidurkis yra apie 100 tv./min, todėl ji idealiai tinka turintiems širdies ir kraujagyslių sistemos problemų. Taip pat tai puikus fizinio aktyvumo būdas ir viršsvorio turintiems žmonėms. Mankštinantis neapkraunami sąnariai (kaip aktyvių treniruočių metu), bet per treniruotę galima sudeginti apie 340 kcal.

„Aeromix“ organizuojamame kasmetiniame renginyje „Eurowellnessday“ dalyvausite jau 8 kartą. Kaip per tuos metus keitėsi, augo pats renginys ir auditorija? Ko tikitės šiemet ir kokių naujovių konvencijos dalyviai gali šį kovą laukti Jūsų užsiėmimuose?

Tai puikus renginys, visada pritraukiantis daug dalyvių. Konvencija kasmet auga ir puikiai atspindi užsienyje vyraujančias treniruočių metodų, pratimų madas ir tendencijas. Dalyviai supažindinami su pasaulinėmis fitneso pasaulio naujovėmis. Aš šiemet renginyje pristatysiu pilateso pratimų įvairovę su žiedais. Tai treniruotė viso kūno raumenims stiprinti: pratimai atliekami laikant žiedą įvairiausiose padėtyse, todėl dirbama uždaroje kinetinėje grandinėje – taip labiau pajaučiamas kūnas ir judesys atliekamas tiksliau, kokybiškiau.

Išleidote pirmases pilateso vaizdajuostes Lietuvoje. Ar lietuvių žinios, supratimas šioje srityje keičiasi? Ar spėjame pagal pasaulines tendencijas?

Nuolatos tobulinuosi, esu įvertinta ir Jungtinėje Karalystėje, išbandyti save vykstu į šios mokyklos rengiamus  egzaminus (vyksta mokymai ne tik ant kilimėlio, bet ir su įvairia įranga). Grįžusi perteikiu žinias savo klientams, mokiniams, studentams, treneriams. Ir Lietuvoje organizuojama nemažai seminarų, į kuriuos kviečiami treneriai iš užsienio. Mūsų šalyje daug puikių trenerių, tikrai neatsiliekam nuo pasaulio, aktyviai sekame ir sparčiai įsisaviname naujoves.

„Aeromix“ mokymų centre pradėsite vesti naują seminarų ciklą pilateso trenerio kvalifikacijai gauti. Kam skirti šie mokymai, ar reikalinga ankstesnė trenerio darbo patirtis?

Šis seminarų ciklas skirtas žmonėms, norintiems labiau įsigilinti ir suprasti pilatesą. Didžiulis susidomėjimas šia fizinių pratimų sistema paskatino sujungti pagrindinius pilateso aspektus ir supažindinti žmones.

Ankstesnė darbo patirtis visada praverčia, tačiau kviečiami ir pradinukai. Nemaža dalis susidomėjusių kursais būna sėdimą darbą dirbantys ar dirbę žmonės, kurie pradeda dėmesingiau rūpintis savo sveikata. Treniruoklių salės treneriai kursuose, analizuojant kūno padėtis pratimų metu, taip pat atranda įdomių dalykų. Pilatesui nėra nei amžiaus, nei patirties cenzo, pradėti galima visada, o pažanga, rezultatai ir tolesnė veikla priklausys nuo kiekvieno individualių norų ir pastangų. Norint tapti geru pilateso treneriu, svarbiausia yra mylėti žmones ir savo darbą.

Ar šiame seminarų cikle svarbus eiliškumas? 

Eiliškumas svarbus. Neretai treneris mano, kad jis jau yra pažengęs, todėl norėtų prisijungti tik pažengusiųjų etape. Vis tik kartais ir geriausias gimnastas gali būti pradinukas pilatese. Kursų metu pradedama nuo gilesnių anatomijos ir biomechanikos žinių, kurios yra būtinos treneriams. Baziniai pratimai yra pagrindas, kad galėtum atlikti sudėtingesnius pratimus, ypač klasikinius pilateso pratimus.

Kam dar, be trenerių, gali būti naudingos žinios apie pilateso metodą ir jo taikymą? Kaip pilateso pratimai gali būti pritaikomi sveikatos sistemoje, reabilitacijoje, profilaktikai?

Pilatesas gali būti taikomas kaip reabilitacijos forma, todėl visada labai laukiami kineziterapeutai – užsienyje jie sudaro didžiausią dalį seminaro dalyvių. Kiekvienam žmogui pilatesas atneša naujų pojūčių, padeda pažinti savo kūną, išmoko taisyklingos laikysenos, judesių kontrolės – visi šie dalykai neabejotinai lemia ir geresnę sveikatą.

Dalyvaujate tarptautiniuose renginiuose, nuolat tobulėjate, semiatės naujausių žinių iš pasaulinių meistrų. Kaip matote, kur link juda pilatesas ir kokia šio metodo ateitis Lietuvoje?

Pilatesas sparčiai populiarėja tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Judame link sveiko kūno ir kūno kultūros. Pilateso treniruotėse lankosi vis daugiau jaunuolių, vyrų, sportininkų. Keičiasi požiūris į judėjimą, sveikatą, vis daugiau žmonių supranta, kad tokia mankšta kūnui gerokai vertingesnė nei vaistai. Populiarėjant pilatesui, natūralu, kad ateityje tik augs ir pilateso trenerių paklausa.

Kokias pagrindines klaidas daro patirties ar žinių stokojantys pilateso treneriai ar lankytojai?

Dažniausiai stinga žinių apie stuburo padėtis, o būtent tai ir yra metodo pagrindas. Turint bazines žinias galima kurti ir taikyti įvairius pratimus. Visi jie geri, tačiau privalo būti atliekami taisyklingai.

Kokių keisčiausių mitų esate girdėjusi apie pilateso metodą?

Keisčiausia, ką teko girdėti – kad nuo pilateso nukaro rankos. Džiugu, kad dažniausiai girdžiu gerus atsiliepimus – apie stipresnį imunitetą, pamirštas peršalimo ligas ar net tokius rezultatus, kai mankštos dėka nebereikia keisti klubo sąnario ar pailgėjo stuburas. Išties pilatesas gerina judesio biomechaniką ir gali pailginti stuburą. O pasak metodo autoriaus J.H. Pilateso, žmogus jaunas tol, kol lankstus jo kūnas.

Registracija į seminarų ciklą “PILATES TRENERIS“

Dalintis

Seminarų kalendorius

Konvencija

+

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Registruokitės ir gaukite naujienas ir seminarų pasiūlymus pirmieji!

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiregistravote AEROMIX naujienlaiškiui!