,,Likite atviri, būkite tarsi naujokai, ir negalvokite apie tai, jog dar daug ko nežinote, arba priešingai, kad jau labai daug žinote”,-linki mūsų studentams Jelena.

Jūs atvykstate jau antrą kartą į Lietuvą. Kokį įspūdį paliko pirmasis Jūsų vizitas Lietuvoje?

Pirmiausia noriu pasidalinti pastebėjimais apie studentus Vilniuje. Jie yra reiklūs, ne iš karto priimantys lektorių, pradžioje įdėmiai klausosi, analizuoja, įdėmiai pasveria visą gautą informaciją, ir palaipsniui prisitaiko ir atsiskleidžia. Man tai labai svarbu, nes tai reikškia, jog žmonės turi žinių pagrindus, savo sampratą ir aklai netiki dėstytojo pasakojimais. Aišku, pradžioje jie tave išbando, stengiasi patikrinti tavo žinias, ir tik po to, įsitikinus, kad tu iš tiesų pateiki labai kokybišką medžiagą ir turi daug žinių bei įgūdžių, tave priima. Tai pastebėjau po dviejų dienų, mokymų pabaigoje, žmonių akyse. Todėl šie prisiminimai yra labai šilti.

Apibūdinkite savo mokymo filosofiją?

Mano mokymų filosofija remiasi paprastumu ir aš mokymus paprastinu tiek, kiek įmanoma. Fitneso srityje dirbu jau ilgiau nei 20 metų, todėl suprantu, kad žmogaus organizmas labai sudėtinga sistema, kad ateityje mums teks sužinoti dar labai daug naujo apie jį. Dėl to ir stengiuosi savo studentams perteikti žinias kuo paprasčiau, tačiau iš kitos pusės noriu suteikti jiems pažinimo mokymosi džiaugsmą, kad jie galėtų pamatyti, kiek daug galima sužinoti, kaip paįvairinti savo praktiką. Savo mokyme išskyriau du dalykus: 1 – tai paprastumas, 2 – teigiamas užtaisas – įkvėpimas mokytis toliau ir pažinti žmogaus kūną.

Kodėl dubens dugnas yra toks svarbus? Ką treneriai turi žinoti prieš pradedant treniruotis?

Na, o dabar pakalbėsime apie dubens dugną. Kodėl tai taip svarbu, ir kodėl aš pasirinkau šią temą? Išties, šia tema domisi daug kas, nors ir ne visi apie tai kalba, kadangi tai pakankamai intymi zona ir ne kiekvienas klientas gali atsiskleisti prieš trenerį ir pasipasakoti apie savo problemas. Galima susidurti su tokia situacija, kuomet į jūsų sporto klubą ateina klientas su tam tikra dubens dugno problema, tačiau jis gėdijasi apie tai kalbėti. Todėl aš manau, kad kiekvienas treneris privalo žinoti ypatumus apie dubens dugną, ir, netgi jeigu jis neišgirdo iš kliento nusiskundimų dėl šios zonos problemų, žinias gautas šiame seminare jis galės pritaikyti savo praktikoje profilaktiškai. Žinokite, paprasčiau yra iš anksto perspėti, negu po to taisyti. Dauguma sportininkų, netgi jaunų ir ne tik moterų, turi problemų, kuomet nelaikomas šlapimas, kuomet atsiranda hemorojus, ar kiti šios srities negalavimai, o kuomet mes treniruotės metu skirsime krūvį, jis gali pabloginti situaciją. O nesportuojantis žmogus, atėjęs į treniruoklių salę, bei gavęs krūvį ir ypač krūvį dubens dugno srityje, gali patirti traumą.

Treniruojantis prakaitas nevarva, krūvis nesijaučia? Kaip įtikinti klientus treniruoti dubens dugną?

Lengviausia įtikinti moteris. Seminaro metu mes akcentuosime, kad treniruojame būtent dubens dugną, tačiau daugiausiai mes skirsime dėmesio juosmeninei dubens daliai, nes pats seminaro pavadinimas yra „Dubens dugnas“ ir tai susiję su visais raumenimis esančiais šioje srityje (pilvo sritis, diafragma, liemens raumenys), o pratimai, aktyvyuojant dubens dugną, bus skirti treniruoti visas sritis aplinkui kartu su dubens dugnu. Ir iš tiesų krūvis bus juntamas, aišku jis nebus toks, prie kokio mes pripratę treniruoklių salėje, kuomet jūs įšįlate ir prakaituojate, tačiau pojūčius patirsite.

Ar vyrai taip pat turėtų pagalvoti apie dubens dugno treniravimą? Ar šios treniruotės skirtos tik moterims? Kokią įtaką gerai treniruotas dubens dugnas daro gerai žmogaus savijautai?

Kaip jau minėjau, moteris daug lengviau įtikinti, kad reikia treniruoti dubens dugną ypač tas, kurios ruošiasi gimdymui, ir tas, kurios jau gimdė, nes tokios treniruotės puikiai reabilituoja ir atstato organizmo funkcijas. Kaip įtikinti vyrus? Tam prireiks šiek tiek daugiau patirties. Daug papraščiau bus įtikinti, jeigu vyras ruošiasi treniruotis treniruoklių salėje, kilnojant svorius. Ne paslaptis, kad nemažai žmonių, kilnojančių svorius, kenčia nuo hemorojaus, todėl reiktų pakalbėti, jog norint išvengti neigiamų pasekmių bei nereikalingo krūvio dubens dugnui, reiktų skirti papildomų treniruočių šios zonos funkcionalumui. Ir kalba eina ne tik apie dubens dugną, bet apie visą kompleksą. Visi pratimai, kuriuos skirsiu, teigiamai veiks dubens sritį, kryžkaulio ir dubinkaulio sąnarį, pilvo sritį, liemenį, todėl žmogus gaus daug naudos, jeigu jis ruošiasi sportuoti fitneso srityje ar tiesiog sportuoti: bėgioti, šokinėti, suteikti dubens sričiai krūvį. Taigi, ar reiktų vyrams mąstyti apie dubens dugno treniruotes? Taip, reikia. Tačiau reikia pasakyti, kad kalba neina tik apie dubens dugno treniravimą, kalbama apie visą šią erdvę tarp dubens ir krūtinės ląstos. Manau, kad būtent dėl to vyrai vertins šias treniruotes, nes po jų vyrai pajaus, kad jų juosmeninė dalis bus labiau pasiruošusi krūviams. Kuo dar galima motyvuoti vyrus? Efektyvi dubens dugno veikla, gerina mažojo dubens organų kraujo apytaką, o norint išvengti šios srities patologijų, reiktų treniruočių metu skirti dėmesio šiai zonai. Kai kam tai bus labai svarbus faktorius, nes be to, kad mes treniruojame raumenis, arba metame svorį, svarbu ir geros sveikatos palaikymas – tai svarbi užduotis, kurią treniruočių metu mes skiriame savo klientams. Būtent šituo galima motyvuoti vyrus, pasakant jiems, kad mes geriname mažojo dubens organų kraujotaką taip pagerindami jų funkcionalumą.

Kokius pratimus atliksime seminaro metu?

Aš skirsiu pratimus pradėdama nuo bazinių ir palaipsniui sunkinsiu. Kuomet jūs jau įvaldote bazinius pratimus, jų jau nebereiktų atlikinėti, reiktų pereiti prie sudėtingesnių, kurie praktiškai nieko nesiskiria nuo paprastų pratimų. Iš esmės jūs atliekate standartinį pratimų kompleksą, skirtą jūsų kūnui. Šie pratimai atliekami įvairiose plokštumose ir atliekant juos mes aktyvuojame dubens dugną, ir kuo ilgiau mes sportuojame, kuo labiau mūsų kūnas pripranta, tuo mažiau mes galvojame apie dubens dugną. To mes ir sieksime šio seminaro metu. Pradžioje mes stengiamės sutelkti dėmesį, siekiame gero funkcionalumo, o jau po to priešingai – atsipalaiduojame, taip stengdamiesi pratimus atlikti natūraliai, pasąmoningai, taip, kad gebėtume aktyvuoti dubens dugną kartu, sinergizuojant su visais kitais raumenimis esančiais aplinkui dubenį ir juosmeninę dalį. Ir kuomet jūs negalvodami aktyvuojate dubens dugną, tai ir bus jūsų siekiamas tikslas. Todėl savo praktikoje aš atlieku paprastus pratimus, kurių atlikimo metu aktyvuojamas dubens dugnas.

Pakalbėkim apie Jūsų antros dienos seminarą, kurio tema skirta sėdmenims? Ar yra dar kokių nors paslapčių, kuriuos treneriams, ypatingai, svarbu žinoti?

Aš sakyčiau, kad tai ne paslaptys, o tai tiesiog šiai dienai žinomų dalykų apie dubens sritį fitnese, reabilitacijoje, struktūrizavimas. Puiku, kad šios dvi temos apie dubens dugną ir sėdmenis bus aptartos kartu ir tie žmonės, kurie apsilankys abiejuose seminaruose gaus daug žinių, kurios papildys atskirai kiekvieną temą, taip suteikdamos kompleksišką sampratą apie dubens dugno ir sėdmenų susilpnėjimą. Pasistengsiu seminaro metu pateikti visą esamą informaciją ir pateikti ją kompleksiškai, kad žmonės suprastų, jog silpni sėdmenys neparodo paties raumens silpnumo, tai daug sudėtingiau ir tai aš atskleisiu seminaro metu.

Ar tikrai įmanoma ištreniruoti ,,brazilišką užpakaliuką”?

Mes pakalbėsime apie genetiką, apie tai, jog vieniems skirta viena, kitiems kita. Nepaisant to, kiekvienas iš mūsų turi potencialo kur augti bei kiekvienas turi šansą gerinti raumenų funkcionalumą, be abejo, jeigu ši funkcija galima, tuomet jau galima padidinti, hipertrofuoti raumens apimtį arba keisti raumens formą. Tačiau grįžtu į pradžią, kuomet sakiau į problemą reikia žvelgti plačiau ir iš visų pusių, nes daugelis galvoja, kad tiesiog reikia daryti pratimus skirtus sėdmenims – atlikite gilius pritūpimus, mostus koja atgal ir jau turėsite „brazilišką užpakaliuką“. Tačiau tai netiesa, nuo kurios aš noriu apsaugoti savo studentus ir paaiškinti, kad pritūpimai, mostai, tai iš ties puikūs pratimai, tačiau to nepakanka sėkmei bei nuolatiniam efektui pasiekti ir tam, kad jūsų klientai pajaustų rezultatą ir suprastų, kodėl mes tiesiog treniruojame raumenį ar atliekame pratimą būtent taip. Treniruodami sėdmenis mes kartu geriname laikyseną bei stovėseną, vienodiname raumenų pajėgumą, subalansuojame visą kūną, o ne šiaip darome pritūpimus. Tai ir yra pagrindinė idėja, apie kurią aš kalbėsiu. Taip pat mes paanalizuosime psichosomatiką, kaip tai įtakoja sėdmenų ir dubens zonas. Raumenų darbas mūsų kompetencijoje, tačiau aš paanalizuosiu kaip mūsų raumenys susiję su emocijomis, su psichosomatika. Ir kai suprasime, kad silpnų sėdmenų pasekmė – tai negebėjimas pasitikėti savimi. Trumpiau sakant bandysime aptarti visus aspektus, todėl tai užtruks visą dieną, o ne tik kelias valandas, kurių metu galima susipažinti su tam tikrais pratimais. Mes visapusiškai apžvelgsime visus poveikio dubens sričiai aspektus ir problemas ir kiekvienam aspektui sukursime po pratimą. Taip susidarysite globalų požiūrį į šią temą.

Į ką gilinsitės seminaro metu? Kam šis seminaras turėtų būti svarbus? Ar skirtas tik fitneso treneriams?

Sakyčiau, kad jis tinkamas bet kam, kam ši tema įdomi. Netgi įprastam klientui, nes grįžtant prie mano filosofijos, žinias aš noriu pateikti labai paprastai. Man svarbu, kuomet seminare apsilanko įprastas žmogus, nežinantis terminologijos bei profesionalų vartojamų žodžių, ir jis supranta idėjas, pratimus. Todėl, manau, kad seminaras skirtas plačiai auditorijai ir siūlyčiau jį fitneso instruktoriams ir paprastiems žmonėms, kuriems įdomios dubens dugno ir sėdmenų temos. Vienareikšmiškai jiems bus naudinga ir aišku bei galės pritaikyti idėjas ar temas savo buityje ar praktijoje, o gal būt net treniruoklių salėje dirbant pagal savo treniruočių programą. Taip pat seminaras skirtas fitneso instruktoriams, bei užsiimatiems reabilitacija, atstatomosiomis technologijomis (pilates, gydomoji mankšta). Jie gaus įvairių naujų idėjų, nes naudosiu daug duomenų, kuriuos gavau iš savo paskutiniųjų anatomijos („Grey institutas“, „Fielding reis“) naujausių mokymų. Ir visą tai integruosiu į savo mokymus.

Ko palinkėtumėte Lietuvos treneriams?

Likti atviriems, būti tarsi naujokais, ir negalvoti apie tai, jog dar daug ko nežino arba priešingai, kad jau labai daug žino. Reiktų galvoti apie tai, jog žmogaus kūnas toks visapusiškas, kad jį studijuoti galima visą gyvenimą ir tai yra nuostabu. Mane tai įkvepia, veda pirmyn, skatina domėtis. Todėl treneriui pasijausti naujoku, turinčiu atvirą protą, bus labai naudingas potyris, kuris jus nuolatos ves pirmyn, maitins jūsų meistriškumą, profesionalumą, augimą, jūs nuolatos tobulėsite, o klientai jaus jūsų tobulėjimą, augimą bei rezultatus, kurie bus pastovesni ir išsilaikys ilgiau. Jūsų profesionaliuose užsiėmimuose bus įdomu, nes jūs atviras, ir šis atvirumas leidžia perteikti informaciją per trumpiausią laiką. Kuomet aš pradedu savo seminarus, aš prašau savo studentų pasijausti atvirais ir priimti informaciją, kuri gal būt kartais prieštaraus visuotinai priimtoms normoms. Jeigu jūs esate atviri, tuomet vienareikšmiškai jūs atsirinksite sau svarbius dalykus, kai ką atmesite, kai ką pritaikysite sau ir tai yra puiku, kadangi kiekvienas iš jūsų yra kūrėjas. Būtu neįdomu, jeigu mano studentai tiesiog paimtų ir nukopijuotų gautą medžiagą. Tad to ir noriu palinkėti Lietuvos treneriams ir su džiaugsmu laukiu naujų susitikimų, kad galėčiau susitikti su jau buvusiais, o taip pat ir su naujais seminarų dalyviais.