AEROMIX dalijasi džiugia naujiena – jau kovo 2 d. startuoja 4 seminarų ciklas „Sporto mitybos specialistas“, kuriuos ves gydytoja dietologė Evelina Cikanavičiūtė, profesionali sportininkė Svetlana Pugacheva bei gydytojai rezidentai Edvard Grišin ir Juozas Jankauskas. Susipažinsite su pagrindinėmis dietologijos žiniomis, kurias galėsite pritaikyti sporto trenerių darbe. Ciklą sudarys keturi seminarai: „Dietologijos pagrindai. Tiesos ir mitai dietologijoje“ (kovo 2 d.), „Dietologija ir sveikata“ (kovo 30 d.), „Dietologija. Sportuojančio žmogaus mityba“ (balandžio 13 d.) ir „Sporto papildai“ (balandžio 27 d.).

Po kiekvieno seminaro  dalyvis gaus Aeromix sertifikatą, o baigus seminarų ciklą – Europos mokyklos Sporto mitybos specialisto diplomą.

Pakalbinome gydytoją dietologę Eveliną Cikanavičiūtę:

Kartu su AEROMIX pristatote seminarų ciklą, skirtą būsimiems sporto mitybos specialistams. Kodėl sporto treneriui svarbu išmanyti pagrindinius dietologijos principus?

Sportas ir dieta neatsiejamos, viena kitai įtaką darančios gyvenimo būdo sudėtinės dalys. Netgi moksliškai įrodyta, kad žmonės, kurie dažniau sportuoja, yra linkę sveikiau valgyti, o tie, kurie sveikiau maitinasi – dažniau sportuoja.

Dirbdama savo darbą pastebiu, kad pacientai klausia sporto rekomendacijų, t. y., kokia fizinė veikla jiems rekomenduojama, koks turėtų būti jos intensyvumas, todėl esu tikra, kad sporto treneriai sulaukia klausimų apie mitybą – būtent dėl to jiems svarbu išmanyti sveikos dietos rekomendacijas.
Sakoma, kad šiandien sveikatai įtaką daro ne tik maistas, bet ir oras, stresas, mus supančios kenksmingos medžiagos ir kt. Kokia Jūsų nuomonė – ar žmogaus mityba turi daug reikšmės jo sveikatos būklei?
Atsakymas į šį klausimą žinomas jau gana seniai ir tai įrodyta moksliškai – netinkama dieta yra tiesiogiai siejama su nutukimu, širdies kraujagyslių ligomis, cukriniu diabetu, vėžiniais susirgimais. Koreguojant dietą, fizinį krūvį ir tuo pačiu svorį galima ne tik sumažinti šių ligų riziką, bet ir jų išvengti. Maisto reikšme mūsų sveikatai neabejojama.
Jūsų pastebėjimu, kokią mitybos klaidą dažniausiai daro sportuojantys žmonės?
Didžiausia klaida, kai sportuojantys žmonės tiki, jog norimus rezultatus, ypač svorio mažėjimą, gali pasiekti tik koreguodami fizinį aktyvumą. Aišku, kad tai įmanoma, bet išlaikyti pasiektą svorį be dietos korekcijos yra itin sudėtinga.
Koks populiariausias mitas apie dietologiją?
Sunku įvardinti patį populiariausią, nes jų yra tikrai labai daug. Savo praktikoje turbūt dažniausiai sukeliu pacientų nuostabą, kai leidžiu valgyti angliavandeniais gausius produktus vakarais.
Įvardykite svarbiausią mitybos principą, kurį turėtų žinoti kiekvienas savo sveikata besirūpinantis žmogus.
Pagrindinis principas nuo kurio prasideda sveika dieta – tinkamas valgymo režimas. Valgant nereguliariai ir nesistemingai didėja persivalgymų tikimybė, daugėja „skanaus“ maisto racione: saldumynų, greitojo maisto, pusgaminių, sūraus ir riebaus maisto, mažėja aukštos mitybinės vertės produktų – kruopų, grūdų, daržovių, vaisių.
Pasmalsausime, ar esate atradusi Jūsų kūnui labiausiai tinkančią dietą?
Išvertus iš graikų kalbos žodis „dieta“ reiškia gyvenimo būdą ir režimą. Taigi mano dieta – tai reguliarus darbo, poilsio ir valgymo režimas.
Be to, turiu keturias labai paprastas dietos taisykles, kuriomis stengiuosi vadovautis. Pirmoji – bent kartą per dieną valgyti kruopų, antroji – suvalgyti bent 400 gramus daržovių. Trečioji – per dieną suvalgyti 2 vaisius ir paskutinė – išgerti ne mažiau nei 1,5 l vandens.
Taip pat stengiuosi būti fiziškai aktyvi – nueiti 10000 žingsnių per dieną arba šiltuoju sezonu skirti laiko lengvam pabėgiojimui.
Registracija į keturių seminarų ciklą: Daugiau…