Interviu

Kineziterapeutė – apie aktyvumą nėštumo periodu

AEROMIX organizuoja asmeninės trenerės, kineziterapeutės, Vilniaus kolegijos Sveikatos priežiūros fakulteto lektorės Ramunės Komžienės praktinį seminarą „Nėščiųjų mankšta. Asmeninės ir grupinės treniruotės dirbant su nėščiosiomis.“ R. Komžienės nuomone, fizinis aktyvumas – neatskiriama sveiko gyvenimo būdo dalis, todėl būsimoms mamoms nereikėtų visiškai atsisakyti aktyvios veiklos. Reguliari ir tinkamai parinkta mankšta gali būti labai naudinga nėštumo periodu.

Nėštumas ir fizinis aktyvumas. Ar suderinama?

Pirmiausia reikia suvokti, kad nėštumas – ne liga. Dauguma nėščiųjų vengia sportuoti, bijodamos pakenkti vaisiui. Klaidingus nuogąstavimus sukelia sklandantis mitas, kad fizinė veikla nėštumo metu nėra saugu. Dalis moterų pasiduoda šiai nuomonei, neišklausydamos argumentų, kad fizinis aktyvumas padeda geriau jaustis, nepriaugti svorio ir pasiruošti gimdymui.
Visgi pastebiu ir noriu pasidžiaugti, kad būsimų mamyčių, kurios iki nėštumo ir jo metu gyvena aktyvų gyvenimą, pastaruoju metu daugėja.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį, pradėjus darbą su nėščia kliente?

Treneris turi išsiaiškinti, ar moteris sportavo iki nėštumo, ar nėra tam tikrų aplinkybių užsiimti fizine veikla. Privalu įvertinti bendrą moters savijautą, jos pulsą ir kraujo spaudimą, kūno svorio padidėjimą. Taip pat visada vertėtų paklausti klientės, kaip ji jaučiasi prieš treniruotę. Fizinis krūvis parenkamas, atsižvelgus į bendrą moters sveikatos būklę.

Kokia fizinių pratimų nauda moteriai ir jos vaisiui?

Sklandus nėštumas neturi kardinaliai keisti moters gyvenimo ritmo. Jau seniai mokslo įrodyta, kad reguliarus vidutinio intensyvumo fizinis aktyvumas yra neatsiejama nėščiosios sveiko gyvenimo dalis. Aišku, kiekviena moteris šiuo gyvenimo periodu turi pasikonsultuoti su gydytoju ginekologu ir realiai įvertinti savo galimybes užsiimti fizine veikla.
Moterims, kurios nėštumo metu yra fiziškai aktyvios, pagerėja fizinė ir emocinė savijauta. Nėštumo periodu moters organizme vyksta daug fiziologinių pokyčių: kinta kūno laikysena, gali skaudėti nugarą, juntamas bendras organizmo nuovargis, kamuoja nemiga, vargina vidurių užkietėjimas.
Tinkamas ir širdžiai mielas fizinis aktyvumas gali palengvinti šiuos organizmo pokyčius arba padėti jų išvengti.
Fizinis aktyvumas reguliuoja skysčių cirkuliaciją, mažina galūnių tinimą, gerina širdies–kraujagyslių ir kvėpavimo sistemos veiklą, sumažina kojų venų išsiplėtimo tikimybę, palaiko reikiamą raumenų tonusą, stiprina nugaros, kojų, dubens raumenis. Taip pat reguliuoja miego sutrikimus, mažina riziką susirgti nėščiųjų diabetu. Atliekant fizinius pratimus, gerėja placentos kraujotaka, vaisius gauna daugiau deguonies.

Kuo skiriasi nėščiųjų mankšta treniruoklių salėje ir vandenyje?

Mankšta vandenyje – viena iš saugiausių ir veiksmingiausių fizinio aktyvumo formų nėštumo periodu. Mankšta vandenyje, ypatingai paskutiniais nėštumo mėnesiais, kai ženkliai padidėja kūno svoris, pakinta kūno masės centras ir „išlenda“ nugaros skausmai padeda stiprinti bendrą organizmo tonusą, mažinti skausmus, gerinti sąnarių paslankumą.
Vandens savybės „leidžia“ kūno raumenims laikyti 50 proc. mažiau svorio nei per įprastą mankštą ar vaikščiojant. Vandenyje mažiau apkraunami visi kūno sąnariai. Dėl vandens slėgio palengvėja širdies-kraujagyslių sistemos veikla.

Kam būsimame seminare skirsite daugiausia dėmesio?

Seminaro metu supažindinsiu su fiziologiniais moters kūno pokyčiais, įvertinsime, kokią įtaką jie daro bendrai moters savijautai ir nuotaikai. Sužinosite, kaip teisingai nėščiajai parinkti fizinį krūvį: jo intensyvumą, pratimus, papildomas priemones. Taip pat pažadu efektyvių praktinių užduočių, skambant nuotaikingai muzikai (šypsosi).

Dalintis

Seminarų kalendorius

Konvencija

+

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Registruokitės ir gaukite naujienas ir seminarų pasiūlymus pirmieji!

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiregistravote AEROMIX naujienlaiškiui!