Interviu

Trenerė A. Glazovska: kalanetika – turintiems savo kūne rezervų.

 Pati trenerė sako, kad kalanetika pakeitė jos gyvenimą – padėjo atsikratyti stereotipų ir išdidumo.

Artėjant seminarui AEROMIX kalbina A. Glazovską.

Kuo kalanetika skiriasi nuo kitų sporto šakų?

Pagrindinis kalanetikos principas – izometrinis, t. y., statinis raumens darbas ir tempimas. Tai ir yra pagrindinis šio sporto išskirtinumas. Taip pat kalanetika vadinama nepatogių padėčių gimnastika. Įvairiose fitneso rūšyse maksimalų efektą, atliekant pratimą, galima pasiekti keičiant savo padėtį erdvėje ir įtraukiant į darbą daug judamųjų vienetų, didinant intensyvumą ar amplitudę, o kalanetikoje padėties pakeitimo erdvėje nėra. Efektas dažniausiai pasiekiamas dėl mūsų kasdienybei neįprastų padėčių – į darbą įtraukiama labai daug raumenų, o norint palaikyti nepatogią padėtį išeikvojama daug energijos.
Taip pat, skirtingai nuo kitų fitneso rūšių, kalanetika suteikia galimybę stiprinti sunkiai pasiekiamas vietas, kurias lengviau treniruoti izotoniniu arba dinaminiu režimu. Ne be priežasties populiariausias paskutinio dešimtmečio pratimas yra „lentelė“. Tai statinės padėties pratimas, kurį atliekant stiprinamos sausgyslės ir raiščiai, todėl padidėja raumenų darbingumas (nepadidėjus raumenų apimčiai).

Apibūdinkite kalanetiką trimis būdvardžiais?

Statinė, sudėtinga, bet efektyvi.

Ar populiari kalanetika Latvijoje?

Negalėčiau teigti, jog Latvijoje kalanetika yra labai populiari, tačiau, jeigu pažvelgtumėte į didžiųjų fitneso klubų treniruočių tvarkaraščius, ten rasite ir kalanetikos užsiėmimų. Be to, yra labai daug užsiėmimų, kuriuose taikomi kalanetikos principai ir jie vystomi, tačiau užsiėmimas būna pavadintas kitaip. Tai – šiuolaikinės kalanetikos užsiėmimai. Ne 1980 metų, o 2017-ųjų kalanetika.

Kokia kalanetikos integravimo į fitnesą nauda?

Tai labai platus klausimas. Pagrindinių kalanetikos principų integracija suteikia labai didelį postūmį ne tik fitnesui, bet ir profesionalių sportininkų treniruotėms. Todėl šiuo metu labai populiaru taikyti izometrinį krūvį (ankščiau to profesionalių sportininkų treniruotėse, netgi sunkumų kilnojimo sporto atstovų treniruotėse nebūdavo). Raumens, raiščių sausgyslių, kurie palaiko sąnarį taisyklingoje padėtyje, stiprinimas suteikia daug jėgų raumeniui. Todėl šiuo metu izometrinis krūvis profesionaliame sporte taikomas vis plačiau.
Jeigu mes paanalizuotume pačius populiariausius užsiėmimus, kurie dominuoja fitneso rinkoje, juose tikrai aptiksite ne tik izometrinio krūvio principų, bet ir kalanetikos padėčių, pvz.: „Deep work“, „Kamibo“, „Gladiatorius“. Daug kur matome tiesiog kitus pavadinimus, o iš tiesų praktiškai visur galima atpažinti kalanetikos pagrindus.

Kam tinka kalanetikos mankšta?

Pirmiausia, kalanetikos užsiėmimai tinka žmonėms, kurie renkasi monotonišką krūvį ir nemėgsta kardiotreniruočių. Kalanetikos treniruotės labai tinka patyrusiems ir stipriems klientams, kuriems atrodo, jog jie jau pasiekė fitneso aukštumas. O kai, staiga, gauna kitokį krūvį, pastebi kiek dar rezervų turi savo kūne. Žmonėms, kurie labai daug treniravosi kardio ar jėgos treniruotėse, dažnai jau būna praradę motyvaciją treniruotis, nes jiems susiformavęs stiprus judėjimo stereotipas ir sunku pasiekti tam tikrų rezultatų. Kai patenka į nepatogių padėčių gimnastiką, kalanetiką, pastebi, kad dar yra, ko siekti.

Ar galima pakenkti, netaisyklingai atliekant kalanetikos pratimus?

Atliekant pratimus labai svarbu siekti taisyklingos pradinės padėties. Todėl būtina konsultuotis su užsiėmimų vadovu. Jis taisyklingai parinks etapus, kada turi būti pauzės, užlaikymai ir poilsis. Labai svarbu suprasti, ką galima atlikti ir, ko negalima, nes kalanetikoje yra daug draudžiamų dalykų.

Mano manymu, užsiiminėjimas kalanetika savarankiškai be trenerio neturi prasmės.

Kaip kalanetika pakeitė Jūsų gyvenimą?

Pagrindinis suvokimas, kurį aš supratau – nėra blogų ar gerų, silpnų ar stiprių, linksmų ar liūdnų, naudingų ar nenaudingų užsiėmimų. Iš visur galima gauti naudos ir pritaikyti savo praktikoje.

Kalanetika mane išmokė paties svarbiausio – aš atsisakiau tam tikrų stereotipų, tapau mažiau išdidi… Mes tokie „kieti“, mes taip aukštai pašokam, taip greitai bėgam, sakau aš, kaip trenerė… O kas yra kalanetika? Niekas. Kai aš, taikydama kalanetikos principus, savo profesionalioje veikloje pasiekiau aukštų rezultatų, supratau, kad mūsų, trenerių darbe, reikia daugiau galvoti ir būti viskam atviresniems.

Registracija į seminarą “SLOW&STRONG“

Dalintis

Seminarų kalendorius

Konvencija

+

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Registruokitės ir gaukite naujienas ir seminarų pasiūlymus pirmieji!

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiregistravote AEROMIX naujienlaiškiui!