Miofascialinis atpalaidavimas (arba kitaip – giliųjų raumenų ir audinių masažas) sumažina skaumus, pagerina kraujotaką audiniuose ir nervų sistemos darbą, padidina lankstumą. Miofascialinį atpalaidavimą treneriai gali vesti kaip atskirą užsiėmimą, taip pat įterpti į bet kokią kitą fitneso mankštą.

Apie šį metodą AEROMIX pakalbino būsimo seminaro lektorę trenerę E. Volkovą.

Dėl kokių priežasčių fascijos (jungiamieji audiniai) dažniausiai tampa nelankstūs?

Fascijų nelankstumas atsiranda dėl nejudrumo, traumų, ligų, neefektyvaus judėjimo. Nelankstumas dėl ligų dažniausiai susijęs su miosfasciniais skausmais. Kai, atliekant gydomąją analizę, nenustatomos jokios patologijos, tačiau žmogus skundžiasi skausmais, to priežastis ir yra nelanksčios fascijos.

Kokias sveikatos problemas tai sukelia?

Mums, treneriams, labai svarbu kai yra ribotas mobilumas ir judesys, nes kai žmonės užsiiminėja fitnesu ar kitokiu sportu (kovos, šokiai, kalnų slidinėjimas, banglenčių sportas ir kt.) atsiranda netaisyklinga pratimų atlikimo technika.

Kuo unikali Jūsų metodika, kuo ji skiriasi nuo kitų atpalaidavimo technikų?

Esminis šios metodikos unikalumas – ji yra saugi. Žmogus gali išmokti ją ir naudotis savarankiškai namų sąlygomis.

Kalbant apie skirtumus nuo kitų metodikų, pavyzdžiui, masažų, „SPA“ procedūrų, aš išskirčiau prieinamumą – tiesiog reikia įsigyti volą, kamuolį ir naudotis jais bet kada, kai tai būtina – darbe ar namie.

Kaip praktiškai pritaikyti Jūsų būsimo seminaro žinias trenerio darbe?

Kiekvienas treneris gebės naudoti ir pritaikyti išmoktus pratimus savo treniruotėse. Pratimus galima naudoti vietoje pramankštos tam, kad paruoštumėte audinius būsimam darbui. Taip pat miofascialinį atpalaidavimą tinka taikyti atvėsimui (baigiamajai treniruotės daliai) – tam, kad aktyvuotumėte regeneracinius procesus.

Šie pratimai aktyvuoja parasimpatinę sistemą, gerai atpalaiduoja – klientai puikiai atsigauna. Labai didelę vertę įgauna tie treneriai, kurie atlieka korekcines treniruotes: jogą, pilatesą, gydomąją mankštą. Todėl jiems miofascialinis atpalaidavimas bus vienas iš jų korekcinės treniruotės elementų. Klientų audiniai bus paruošti naujiems judesiams.

Kokį pratimą Jūs pati atliekate, kai dirbant jaučiate per didelę raumenų apkrovą?

Namie turiu daug įvairios įrangos: įvairių gamintojų ir dydžių kamuolių, volų. Aš asmeniškai naudoju miofascialinį atpalaidavimą. Kai turiu labai nedaug laiko pirmiausia atpalaiduoju stuburo krūtinę dalį – atsigulu ant volo nugara ir išsirietus būnu tam tikrą laiką, kad kompensuočiau savo darbo dieną, kai labai daug laiko praleidžiu susilenkus, todėl nugara pavargsta.

Kai turiu daugiau laiko, būtinai ritinėjuosi ant šlaunų, nes būtent šlaunys labai gerai atpalaiduoja juosmeninę stuburo dalį, todėl miofascialinis atpalaidavimas reikalingas kasdienei mano kūno higienai.

Galerija: