Straipsniai

Misija - pamėgti sportą

Vis dar populiaru nuo Naujųjų ryžtis keisti įpročius, žadėti sveikiau maitintis, daugiau laiko praleisti su šeima ar pradėti sportuoti. Vis tik, pasak trenerės Renatos Leganovič, tingulys lieka toks pat ir nuo pirmadienio, ir nuo Naujųjų. Tačiau išeitis yra – norint pamilti sportą, svarbu pasirinkti asmeniškai labiausiai tinkančias treniruotes.

Siekį keisti savo įpročius ir pradėti daugiau judėti dažnai apsunkina psichologiniai barjerai. Dalis žmonių nedrįsta apsilankyti sporto klube dėl savo svorio, amžiaus, baiminasi naujovių, nenori apsijuokti – priežasčių gali būti įvairiausių. Fitneso mokymo centro „Aeromix“ trenerė ir lektorė Renata Leganovič atkreipia dėmesį, kad net žengus pirmą žingsnį ir apsilankius sporto klube, nuo tolesnio sportavimo atbaidyti gali netinkamai pasirinkta treniruotė.

Netinkama treniruotė – išgąsdina
Pirmojo apsilankymo sporto klube metu žmogus yra įsitempęs, o jei pataiko į netinkamo pobūdžio, pažengusiesiems skirtą treniruotę, kurios fizinio krūvio, natūralu, nėra pajėgus atlaikyti, patiriamo streso lygis kyla. Tokia patirtis mažina savivertę, skatina nepilnavertiškumą, sukelia gėdos jausmą, todėl žmogus tokioje treniruotėje nebenori apsilankyti dar kartą, o kartais nutaria, kad sportas – ne jam, tad nebegrįžta ir į sporto klubą.

„Jeigu būtų mano valia, be įvadinių treniruočių neleisčiau klientams rinktis kitų treniruočių. Pradedantieji turi būti supažindinami su treniruotės turiniu, mokomi pradmenų, taisyklingos pratimų atlikimo technikos. Dirbant su naujokais sporte, treneriams tenka didžiulė atsakomybė – nuo jų priklauso ar žmogus liks sporto klube, ar sėkmingai integruosis naujoje aplinkoje“, – trenerių darbo niuansus atskleidžia R. Leganovič.

Savo darbe fitneso specialistė susiduria su įvairiausiais pasiteisinimais. Bene labiausiai gėdijamasi antsvorio. Taip pat moterys vis dar vadovaujasi gaju stereotipu, kad yra per senos sportuoti. Trenerė pastebi, kad fitneso konvencijose užsienyje aktyviai dalyvauja daugybė vyresnio amžiaus žmonių, stebinančių ištverme, išvaizda ir fiziniu pasiruošimu. Puiki forma dažniausiai yra reguliaraus sportavimo pasekmė. Tai tik dar kartą įrodo, kad amžius, jei nėra rimtų sveikatos problemų – ne kliūtis sportuoti.

Fizinio aktyvumo forma – individualus pasirinkimas
Svarbiausia ,,ištempti” 3 mėnesius, o po to susiformuoja įprotis, noras sportuoti. Vis tik tikimybė, kad šios veiklos nemesite, gerokai išauga, pasirinkus treniruotes, kurios geriausiai atitinka jūsų fizinį pasirengimą, charakterį, tikslus. Nutarus sportuoti, pirmiausia specialistai rekomenduoja įvertinti savo sveikatos būklę. Jei rimtų sutrikimų nėra, žmogus laisvas išbandyti įvairią aktyvią veiklą ir pasirinkti tai, kas jam labiausiai patinka.

5 kriterijai, kurie padės atpažinti savo individualius poreikius
1. Tikslas. Kodėl norite sportuoti? Siekiate pagerinti sveikatą, numesti svorio, o gal tiesiog neatsilikti nuo šeimos ar draugų ir sportuoti ketinate dėl mados? Venkite trumpalaikių tikslų ir kraštutinumų – siekiant numesti daug svorio per keletą mėnesių, pavyzdžiui, prieš vestuves ar kitą svarbų renginį, galima sau pakenkti, susigadinti sveikatą. Tad kelkite ilgalaikius tikslus, kurie atitiktų vidinius poreikius – norą gyventi sveikiau, turėti daugiau energijos ar kitaip pagerinti gyvenimo kokybę.
2. Motyvacija. Jei sportuoti pradėsite dėl išorinių aplinkybių – norėdami kam nors įtikti ar tiesiog palaikyti kompaniją, motyvacija gali labai greitai išgaruoti. Norint savo tikslus pasiekti sveikai, svarbu ne greitas rezultatas, o nuoseklus, ilgas darbas. Jeigu norisi pagerinti sveikatą, geriau jaustis, būti žvalesniu ar pagražinti kūno linijas, rekomenduojama išbandyti įvairias treniruočių rūšis, kad rastumėt sau tinkamą, patirti treniruotės intensyvumą, tempą, pobūdį, pajusti atmosferą – labai svarbu treniruotės metu ir po jos jaustis gerai.
3. Vieta. Kur mėgstate sportuoti – lauke ar uždarose patalpose? Gryno oro mėgėgams rekomenduojama rinktis aktyvius pasivaikščiojimus, bėgimą, tenisą, slidinėjimą ar treniruotes lauke su asmeniniu treneriu. Esant nepalankiam orui bei tiems, kurie mieliau sportuoja viduje – tiks treniruotės sporto klubuose, sveikatingumo kompleksuose.
4. Grupės dydis. Individualistams tinkamas pasirinkimas yra treniruoklių salė, asmeninės treniruotės, plaukiojimas baseine, bėgiojimas. Taip pat vis populiarėja asmeninių trenerių paslaugos. Jie asmeniškai įvertina visas aplinkybes ir parenka geriausius pratimus, subalansuoja krūvį ir tampa kone sąžinės balsu, net jei labai tingisi. Mėgstantiems būti tarp žmonių, grupinių treniruočių pasiūla sporto klubuose vis auga, tad rinktis tikrai yra iš ko. Komandinių žaidimų mėgėjams neverta kankintis bėgant ratus stadione ar miško takeliu – jiems daug daugiau gerų emocijų sukels krepšinis, tinklinis, rankinis, futbolas ar kitos azartiškos komandinės sporto šakos, kurios ugdo ne tik sportinius gebėjimus, bet ir bendruomeniškumą, vienybę.
5. Intensyvumas. Renkantis užsiėmimus sporto klubuose, svarbu įvertinti savo charakterio ypatybes, temperamentą, taip pat darbo pobūdį bei tikslus. Pasirinkimas išties platus – nuo energingų ir temperamentingų zumbos treniruočių ar stepo, norintiems išsikrauti, išsportuoti visą stresą, įtampą ir pasikrauti jėgų iki intensyvių funkcinių treniruočių, siekiantiems sustiprinti raumenyną, jėgą, ištvermę, lankstumą ir kitus fizinius gebėjimus ar ramesnių pilateso, jogos ar Body Balance pamokų, skirtų vidinių raumenų stiprinimui, pusiausvyrai lavinti ir kūno bei sielos balansui rasti.

Išvengti monotonijos padės treniruočių kaitaliojimas
Nemažai sportuojančiųjų, siekdami išvengti rutinos ir nuobodulio arba sustiprinti treniruočių efektyvumą, kaitalioja jas tarpusavyje – pavyzdžiui, jogos pratybas su plaukiojimu baseine, grupinius užsiėmimus su apsilankymais treniruoklių salėje ar bėgimą gryname ore ir funkcines treniruotes. Jas dažnai renkasi ir sportininkai, žaidžiantys krepšinį, futbolą ar siekiantys pergalių kitose srityse, nes šios treniruočių formos puikiai viena kitą papildo.

Kaitaliojant treniruotes R. Leganovič rekomenduoja pasikonsultuoti su kompetentingu treneriu. „Nėra geriausio derinio. Tai labai individualu, tačiau išties sveika išlysti iš savo komforto zonos ir nueiti pasižvalgyti į kitoko pobūdžio treniruotes. Tokie žmonės pasiekia žymiai didesnius tikslus treniruodami savo kūną“, – akcentuoja profesionali trenerė.

Paklausta apie priežastis, kodėl verta sportuoti, be sporto savo gyvenimo nebeįsivaizduojanti specialistė, gali kalbėti nesustodama. Anot jos, pagrindiniai sporto privalumai tokie:
• Treniruotė suteikia jėgų, pakrauna energija, net ir po sunkiausios darbo dienos.
• Sportuojantį žmogų iš tolo galima pastebėti – skiriasi eisena, žvilgsnis pasitikintis savimi, trykšta energija ir pasitikėjimu.
• Sustiprėja žmogaus sveikata. Tie, kurie sportuoja – mažiau serga.
• Fizinio aktyvumo metu išsiskiria daug įvairių hormonų, kurie atsakingi už skirtingas veiklas. Nepajusti tos palaimos – nuodėmė ir didžiulis praradimas. Kai žmogus pabando, pajaučia, ką suteikia fizinis krūvis, jam šito jausmo vėliau trūksta. Тai savotiškas narkotikas, prie jo priprantama.
• Aerobinis krūvis yra pats stipriausias antidepresantas, taigi norint, kad mintys būtų šviesesnės ir depresijos nebūtų, pradėkite sportuoti jau šiandien.

Savarankiškų treniruočių pavojai
Dalis žmonių, siekdami sutaupyti laiko, pinigų, o gal tiesiog dėl nepasitikėjimo savimi ima sportuoti savarankiškai. Dėl žinių stygiaus galima sau ne tik padėti, bet ir pakenkti. Specialistai rekomenduoja nusprendus sportuoti savarankiškai bent jau pasikonsuluoti su profesionaliu treneriu. Neturint bazinio supratimo apie pratimo atlikimo techniką, intensyvumą, krūvio dozavimą, žavėtis internetu, kur lengva pasiklysti informacijos vandenyne, nepatartina.

R. Leganovič akcentuoja, kad labai svarbu pasirinkti tinkamą treniruočių tipą bei intensyvumą. Fitneso ir sveikatingumo srityje 20 metų dirbanti specialistė pastebi, kad rinkdamiesi krūvį žmonės dažnai pervertina savo galimybes ir padidina traumų riziką. Ji rekomenduoja pradėti nuo mažų krūvių, stebėti savo savijautą, įsiklausyti į kūno siunčiamus signalus. Kiekvieno kūnas labai individualus, tad reikėtų pasikliauti juo ir specialistais, o ne bičiulių rekomendacijomis.

Profesionalus treneris puikiai išmano savo darbą, tad gali padėti įvertinti galimybes, pajėgumą, parinkti krūvį, padėti apsispręsti, kokias fizinio aktyvumo formas geriausia rinktis konkrečiu atveju. „Niekada nebijokite išbandyti įvairias treniruočių kryptis ir rasti sau tinkamiausią. Jei laikysitės 3 treniruočių per savaitę taisyklės, planuosite laiką sportui iš anksto ir jis bus „šventas“, ne tik įgyvendinsite pirminius savo tikslus – sportas taps jūsų gyvenimo būdu, energijos, gyvybingumo ir geros nuotaikos šaltiniu“, – neabejoja fitneso ir sveikatingumo ekspertė.

Dalintis
Susisiekite

Seminarų kalendorius

Konvencija

+

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Registruokitės ir gaukite naujienas ir seminarų pasiūlymus pirmieji!

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiregistravote AEROMIX naujienlaiškiui!