Sėkmės istorijos

Buvusi „Lietuvos ryto“ šokėja vadina save fitneso maištininke

Buvusi „Lietuvos ryto“ palaikymo komandos šokėja Karolina Mankutė išbandė devynias galybes treniruočių rūšių, kol rado savo kelią. Šiuo metu ji yra viena iš 48 Lietuvoje dar naujų kardio treniruočių POUND master kvalifikaciją turinčių trenerių pasaulyje.

POUND ikona į užsiėmimus žiūri lengvai ir pabrėžia, kad judėjimas turi būti malonus. Taip pat ji daug gilinasi ne tik į treniruočių metodikas, bet ir ilgus metus nepelnytai visuomenės apleistą psichohigieną. „Tikiu, jog pajutęs laisvės skonį sporto salėje, žmogus neabejotinai turės daugiau drąsos ir už jos ribų. Noriu gyventi tarp laimingų žmonių, kas, jei ne aš pati turiu prie to prisidėti. Tai vienintelė ir tikra priežastis, kodėl vis dar esu trenerė,“ – užtikrintai sako Karolina ir dalijasi savo istorija.

Visada jaučiau poreikį daug ir įvairiai judėti, buvau aktyvus vaikas. Pradėjau nuo lietuvių liaudies šokių, lankiau karate, kulkinį šaudymą, paauglystėje ėmiau šokti „Lietuvos Ryto“ palaikymo komandos šokėjų grupėje. Esu išbandžiusi devynias galybes užsiėmimų. Visada svarbiausias būdavo smagumo faktorius. Todėl žodį sportas esu linkusi keisti žodžiu judėjimas, į savo užsiėmimus žiūriu būtent taip – lengvai. Sportas asocijuojasi su dideliu aukojimusi, rezultatų siekimu, kas nebūtinai yra sveika ir malonu.

Baigusi savo karjerą palaikymo komandoje, po kelių metų pajutau šiokią tokią tuštumą. Supratau, jog turiu įprasminti tuos aštuonerius metus, praleistus „Lietuvos Ryto“ klube. Daugybę dalykų jau žinojau, gerai supratau savo kūną, tačiau daugiau pasąmoningai, iš patirties. Norėjau į visa tai pažvelgti iš mokslinės pusės, susipažinti su teorija, pasitikrinti žinias. Apie galimybę tapti trenere pamąstydavau dar „Lietuvos Ryte“, kai kartas nuo karto trenerė patikėdavo pravesti treniruotę ar naują narę išmokyti choreografijos. Pedagoginis darbas (sisteminti, paprastinti, perteikti, padėti suprasti) – man prie širdies. Visgi, net įgijusi trenerės licenciją bei pradėjusi dirbti savęs klausdavau, ką ir kodėl aš darau; ar tikrai gerai šiame amplua jaučiuosi, ar man patinka žinutė, kurią žmonėms transliuoju ir panašiai.

Sulaukiau daugybės darbo pasiūlymų

Tik išbandžiusi skirtingas treniruočių rūšis, susidūrusi su įvairiomis situacijomis ir žmonėmis, išsigryninau. Šiuo metu jaučiuosi užtikrintai, bet pradžia buvo tikrai nelengva. Puikiai prisimenu, kai per labai trumpą laiką (aš lankiau mėnesio trukmės blic kursą) reikėjo įveikti mokymo metodus, kurie buvo visiška naujiena – lig tol choreografijos mokiausi kitaip, šokėjiškai. Be to, kursas vyko vasarą, o ji pasitaikė itin karšta, virėm ir iš vidaus, ir iš išorės. Tačiau nebuvo nė minties sustoti, esu pratusi prie didelių fizinių krūvių. Jaučiau ir itin didelį palaikymą iš lektorių, savo srities profesionalų, sunkūs dalykai virsdavo įkandamais.

Bazinę trenerio kvalifikaciją įgijau nesudėtingai. „Aeromix“ komanda suteikia absoliučiai visas galimybes semtis žinių, belieka apsispręsti, ko nori ir tik spėk registruotis į seminarus. Norinčių judėti žmonių skaičius taip pat vis dar didėja, dygsta nauji sporto klubai ir mažos studijos, todėl ir įsidarbinti nėra didelis iššūkis. Pamenu, jog turėjau labai daug pasiūlymų. Tuo metu mano antrasis sūnelis buvo dar visai mažas, tad pagrindinis kriterijus, lėmęs mano sprendimą – darbas arti namų. Jaukus moterų sporto klubas „MyGym“, kuriame vis dar darbuojuosi, buvo visai šviežiai atvėręs duris, klientus traukėme nuoširdumu ir profesionalumu.

Trenere dirbu ketverius metus. Pirmus dvejus metus viskas ėjosi iš inercijos. Tik kai praeina jaudulys ir naujumas, ateina nusiraminimas, pradedi galvoti apie motyvaciją, prasmę. Manęs nemotyvuoja nuotraukos PRIEŠ ir PO, kūno transformacijos, neturiu ir trenerių autoritetų. Bet iš vaikystės sportavimo – žaidimų ir ilgai lydėjusio šokio, atsinešiau labai aiškų supratimą – turi būti malonu. Neįsivaizduoju savęs šaukiančios „spaudžiam, dirbam, reikia“ ar „iki vasaros liko“. Manau, jog užtenka gražaus pavyzdžio susirinkusiems – pamatyti, jog nuoširdžiai mėgaujiesi ir visi aplink tuo užsikrečia. Stengiuosi nenusistatinėti tikslų, smagus procesas greičiausiai yra mano tikslas. Bet visgi, jei kalbėtume apie profesinį pasiekimą, labiausiai mano ego glosto tapimas POUND IKONA – įgyta kvalifikacija, kurią pasauly turi viso labo 48 žmonės.

POUND meistriškumo įgūdžius tobulinau Singapūre

Mano vedami POUND.Rockout.Workout užsiėmimai – ypatingos kardio treniruotės, įkvėptos grojimo būgnais, jogos ir pilateso. Tai vis dar naujiena Lietuvoje, bet ne pasauly. Ši metodika sukurta prieš 7 metus Los Andžele, populiari visuose didžiausiuose JAV ir Australijos sporto klubų tinkluose, šiuo metu užkariaujanti Tolimuosius Rytus ir Afrikos žemyną. Tai mano kryptis vienareikšmiškai. Šios treniruotės instruktorės licenciją įgijau Londone prieš beveik dvejus metus, kurį laiką buvau vienintele POUND PRO Baltijos šalyse. Negalėjau ties tuo sustoti, netrukus vykau į Singapūrą įgyti master kvalifikacijos. Dėl galimybės tapti POUND master, arba kaip graduoja POUND – ikona, teko pakovoti. Kartu su manimi paraiškas pateikė net 800 žmonių, jau turinčių POUND licenciją, o atrinktų buvo tik 11. Dabar apie konkurenciją nebesusimąstau, net atvirkščiai, labai noriu, jog Lietuvoje užderėtų kuo daugiau POUND trenerių, kad kuo daugiau žmonių galėtų džiaugtis šios treniruotės privalumais. POUND – labai saugi kardio treniruotė, tinkama bet kokio amžiaus ir fizinio pasirengimo žmonėms.

Tapusi POUND Master, daug keliauju, vedu mokymus, todėl treniruočių skaičių turėjau gerokai sumažinti. Dar prieš metus vedžiau triskart daugiau treniruočių nei dabar. Be pedagoginio darbo ruošiant naujus trenerius, labai mėgstu organizuoti renginius, nuolat dairausi, ką naujo galėčiau Lietuvon atvežti. Šiuo metu vyksta intensyvus pasirengimas visiškai naujo formato sportiniam renginiui ne tik Lietuvoje ir Baltijos šalyse, bet ir apskritai šiaurės Europoje – STREET WORKOUT. Per dvi valandas žygiuodami miestu išbandysime keturias skirtingas treniruotes su keturiais skirtingais treneriais pačiose neįtikėčiausiose vietose. Šį kartą judėsime V.Kudirkos ir Katedros aikštėse, Bernardinų sode ir kelionę pabaigsime Rotušės aikštėje. Mobilumą, galimybę keisti lokacijas, bet tuo pačiu nuolat puikiai girdėti muziką ir trenerio balsą suteiks specialios ausinės. Tikiu, jog šis renginys prigis ir vasarą turėsime jų visą puokštę skirtinguose Lietuvos miestuose.

Rūpinantis kūnu, būtina nepamiršti psichohigienos

Būdama POUND.Rockout.Workout instruktorė nuolat gaunu patikimos informacijos apie naujausius atliktus tyrimus sveikatinimosi srityje, apie mitybą bei taisyklingą judėjimą. Be to, bent kartą per tris mėnesius organizuojame trenerių susitikimus, kuriuose taip pat tobuliname įgūdžius, gilinam žinias. Mane ypatingai domina psichohigienos temos. Pagaliau daugiau kalbama, jog viskas prasideda nuo minčių, tik pokyčiai galvoje gali vesti prie tikrų, ilgalaikių pasikeitimų ir išorėje, ko dažniausiai ir siekia ateinantys sportuoti, dailesnių formų. Žmonės trokšta greito rezultato, todėl prašo griežto treniruočių grafiko, mitybos sudarymo. Aš iškart atsakau, jog taip nežaidžiu! Siūlau tiesiog pasikalbėti, atrasti priežastį, kodėl tuos kilogramus priaugo ir atsakymas retai kada būna maistas ar judėjimo stoka. Nemalonus ar per sunkus darbas, nesutarimai namuose, meilės trūkumas ar iš vaikystės atsinešti skauduliai išmuša iš vėžių mūsų kūnus. Todėl imti ir žmogų dar labiau spausti įvedus griežtą režimą, mano galva, neteisinga. Žavu, kad netgi grupinių treniruočių dėka, gali padėti spręsti tokias, rodos, psichologines bėdas.

Galimybė padaryti gyvenimą gražesniu sau ir kitiems mane labiausiai ir įkvepia. Nuvykusi į meistriškumo mokymus Singapūre, turėjau prisistatyti, papasakoti, kas atnešė mane per pusę pasaulio, kodėl būtent aš turiu tapti POUND ICON. Mano pasirinkimo priežastys tiesiogiai susijusios su pasirinktomis treniruotėmis. Jose radau daugiausia prasmės. Lietuva jau ėmė stiebtis iš po okupacijos paliktų griuvėsių, asmenybėse įrėžtų netikrų baimių ir nepasitikėjimo. Tačiau kaip benorėtume, jog pokytis būtų ryškesnis, daugelio dalykų mes mokomės iš naujo. Vis dar iššūkis būti savimi, išskirtiniu; vis dar neigiamai vertinamas pasitikėjimas savimi ir kova už savo teises; vis dar nesmagu garsiau kalbėti ir reikšti savo nuomonę, nes taip ilgai mus mokė nuolankumo. Vesdama treniruotes siekiu, jog žmonės pasijustų laisvais. Rankose laikydami būgnų lazdeles, garsiai grojant muzikai, smūgiuojame, keliame triukšmą ir leidžiame emocijoms lietis laisvai. Man didžiulė laimė matyti, kaip žmogus, bijojęs rodyti jausmus, po kurio laiko treniruotėje ima ir šūkteli, trenkia lazdeles žemyn, tampa roko žvaigžde; kai ledinis veidas tampa pilnas emocijų ir jaudulio. Aš tikiu, jog pajutęs laisvės skonį sporto salėje, žmogus neabejotinai turės daugiau drąsos ir už jos ribų. Noriu gyventi tarp laimingų žmonių, kas, jei ne aš pati turiu prie to prisidėti. Tai vienintelė ir tikra priežastis, kodėl vis dar esu trenerė.

Svarbu likti geru, sau ir kitiems atviru žmogumi

Visiems, norintiems išbandyti trenerio darbą, patariu tą ir padaryti. Svarbu žinoti, kad bazinio kurso nepakaks – tai tik abėcėlė naujoje kalboje. Į mokslus verta žiūrėti rimtai nuo pat pradžių, juk darysite tiesioginę įtaką žmonių savijautai kiekvieną dieną. Tai – didžiulė atsakomybė. Iškart po kursų rekomenduočiau nedelsiant imtis praktikos. Neseniai išgirdau labai gražų pavyzdį: tik baigusi mokymus mergina pasisiūlė sporto klube treniruotes vesti nemokamai! Manau, tai brandaus žmogaus sprendimas, suvokiančio, jog darys klaidas, kad reikia save išbandyti, pajusti, kaip į krūvį reaguoja paties kūnas, kiek ir kokių treniruočių gali imtis; ir tik tada įsipareigoti klubui ir žmonėms. Supratimas, kas patinka ateina tikrai greitai, būna pats nustemba, jog įsivaizdavęs save pilateso guru, treneris pasuka intensyvių kardio treniruočių keliu arba atvirkščiai. O tobulinimuisi kursų toli ieškoti nereikia, jų turime daug ir įvairių. Žinoma, jog pačioje karjeros pradžioje investuoti teks pačiam, bet jei labai pasistengsi, įgysi pasitikėjimą sporto klube, kuriame dirbi arba organizacijoje, kurią atstovauji, finansavimą tobulinimuisi gausi. Bet kur ta pradžia lengva?

Visur reikia tiesiog išlikti geru, sau ir kitiems atviru žmogumi. Labai lengva prasidėjus rutinai, o ji yra neišvengiama, imti darbuotis robotiškai, matant ne kiekvieną pas tave atėjusį žmogų atskirai, o kaip vientisą pilką masę. Taip gali nutikti dar ir vienareikšmiškai susikoncentravus tik į fizinę veiklą.

Tai yra viena priežasčių, kodėl nesu užpildžiusi savo laiko treniruotėmis, nors fiziškai galėčiau tikrai daugiau. Man padeda savistaba ir atvirumas, kaip didžiausia vertybė. Esu fitneso maištininkė ir geriausiai mano požiūrį atspindi toks pasakymas: visų mūsų gyvenimo kelionės paskutinė stotelė mirtis, aš nematau prasmės ir neturiu noro tą stotelę pasiekti saugiai, būdama tobulos formos, puikiai išsilaikusi, kas iš to? Geriau ten nukeliausiu visiškai išsitaškiusi, „susidėvėjusi“, bet daug pamačiusi ir patyrusi, galinti pasakyti, kad buvo „wow“.

Žmonės perka ne tai, KĄ parduoti, o kodėl tu tai darai. O tai, ką darai, tik parodo, kuo tiki.

„Atmintyje įstrigo jos plati šypsena ir geranoriškumas, paprastumas, atvirumas. Šalia jos gera būti – tai treneriui labai svarbu. Karolina iš pat pradžių labai rimtai žiūrėjo į mokymus, gilinosi į smulkmenas, kaip šokėjai jai lengviau sekėsi pajusti muziką, tempą, sukurti choreografiją. Džiausiuosi, kad ji neapsiribojo baziniais mokymais ir save atrado Pound treniruotėse. Matau su kokiu užsidegimu jas veda ir vis daugiau žmonių įtraukia į savo bendraminčių ratą. Mūsų tikslas – duoti žmonėms įrankius, suteikti galimybę, o kur juos tai nuves, tik nuo jų pačių priklauso. Karoliną nuvedė labai toli! Džiaugiamės jos sėkme, esame laimingos nors šiek tiek prie jos prisidėję“, – „Aeromix“ įkūrėja Renata Leganovič.

Dalintis

Seminarų kalendorius

Konvencija

+

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Registruokitės ir gaukite naujienas ir seminarų pasiūlymus pirmieji!

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiregistravote AEROMIX naujienlaiškiui!