Vis tik esu įsitikinęs, kad ir Europos laukia tokia pati evoliucija – asmeninės treniruotės tik populiarės ir profesionalės“, – įsitikinęs iš JAV kilęs, Italijoje gyvenantis fitneso ekspertas David Stauffer

1. Jūs trečią kartą grįžtate į Lietuvą? Kokias naujas žinias ir metodus jūs mums pateiksite šį kartą?

Aš labai džiaugiuosi, kad galėsiu vieną dieną dirbti su grupinių treniruočių treneriais ir kitą dieną su asmeniniais treneriais. Kopėčių metodas yra labai novatoriškas, grupinių treniruočių instruktoriai turės daug smagių akimirkų mokantis, o jų mokiniai galės mėgautis šiomis pamokomis. Aš dirbu su svoriais daugiau nei 30 metų ir aš ir toliau atrandu vis naujus metodus ir treniruotes. Nekantrauju pristatyti funkcinį treniravimo būdą, kuris kibirkščiuos klausimais ir smalsumu apie įdomų ir kintantį kūno formavimo pasaulį.

2. Kokie yra pagrindiniai kopėčių metodo privalumai? Kokią praktinę naudą gaus seminaro dalyviai ir kaip jie galės jį naudoti kasdieniniame darbe fitneso?

Pagrindinis kopėčių privalumas – tai laisvė Jums pasirenkant pratimus bei supažindinant klientus pamokose su jų įvairove. Rasite begalę galimybių, bus savotiškas iššūkis jūsų mokiniams.

3. Jūs puikiai žinomas fitneso pasaulyje ne tik dėl savo nuostabių sporto laimėjimų, bet ir dėl savo talento kaip išlaikyti discipliną bei turėti neprilygstamą įvaizdį. Kokie yra pagrindiniai principai ar taisyklės, kuriuos taikote kasdien, kas yra sėkmės pagrindas, kalbant apie reputaciją fitneso pasaulyje (kaip instruktorius, vedėjas, sportininkas ir kt.)?

Dar kaip buvau mažas berniukas disciplina tapo mano gyvenimo dalimi. Aš grojau fortepijonu aukštu lygiu. jaunystėje aš išmokau ir supratau, kad disciplina padės man pasiekti tikslus ir tapti laimingu. Buvimas laimingu yra geras dalykas; todėl disciplina išlaiko gyvenimo kokybę, kurią turiu, kas leidžia man gerai jausti.
Kalbant apie reputaciją fitneso pasaulyje aš vadovaujuosi taisykle: aš niekada nieko viešai nepasakysiu apie kitus nieko blogo, nebent tai bus teigiama. Su socialine žiniasklaida ir labai konkurencinga pramone kaip fitnesas, aš nenoriu, kad nieko ką sakau būtų pašalinta iš mano konteksto. Esu labai atsargus dėl šio bendravimo aspekto. Aš taip pat tikiu, kad kaip šios pramonės lyderis turiu gyventi taip, kaip publikuoju save.

4. Asmeninės treniruotės tampa vis populiaresnės Lietuvoje. Šioje srityje neturime gilių tradicijų, todėl kartais pradedantiesiems gali būti sunku pasirinkti profesionalų, gerą asmeninį trenerį ir išvengti sumaišties. Ką galėtumėte patarti klientams, kokie pagrindiniai kriterijai galėtų padėti pasirinkti geriausią trenerį savo asmeniniams poreikiams, tikslams?

Rinkitės trenerį, kuris turi puikų jumoro jausmą, prie kurio jaučiatės laisvai ir galite išsakyti savo pageidavimus, abejones, sunkumus, su kuriuo smagu, bet svarbiausia su kuriuo saugu, kuris nesužeis jūsų, nepakenks bet padės pasiekti tikslus. Taip pat pasidomėkite ar treneris baigęs kursus asmeninio trenerio, ar turi diplomą. Nors diplomas ne visada atspindi darbo kokybę, tačiau tai yra rodiklis, kada asmuo yra disciplinuotas ir nori tobulėti, investavo savo laiko ir pinigų į mokymus tam, kad taptų geresniu specialistu. Nevertinkite trenerių pagal tai, kiek jie turi klientų, naujokai bus dar daugiau motyvuoti, jie stengsis padėti Jums pasiekti asmeninius tikslus ir palikti gerą įspūdį.

5. Mes visi įsivaizduojame, kad asmeninis treneris turėtų atrodyti atletiškas ir būti geru pavyzdžiu ir motyvuotų. Kokie asmeniniai įgūdžiai, charakterio bruožai daro fitneso instruktorių ar sportininką geru asmeniniu treneriu?

Asmeninis treneris turėtų turėti fizinių gebėjimų atlikti pratimus, jis turi būti atitinkamos fizinės formos. Tai nereiškia, kad jis turi būti ,,raumenų kalnas”, treneris turi būti sportiškas ir gebėti be vargo atlikti pratimus, kuriuos rekomenduoja savo klientams. Asmeninis treneris turi investuoti į savo aprangą, ji turi būti tvarkinga, profesionali, atspindinti propaguojančias vertybes. Ant rūbų neturėtų būti alkoholio reklamos, tabako, necenzūrinės kalbos, įžeidžių žodžių. Asmens treneris turi būti puikus komunikatorius. Šis asmeninis įgūdis yra pats svarbiausias dalykas, kurį gali ugdyti bet kuris asmeninis treneris.

6. Geriausia asmeninio trenerio reklama yra laimingi klientai, kurie dalijasi savo laimėjimais su draugais, kolegijomis, kaimynais. Reputacija yra vienas iš pagrindinių elementų ne tik pradedantiesiems, bet ir patyrusiems ekspertams. Taigi, kaip išlaikyti neprilygstamą reputaciją, kaip sukurti gerą įvaizdį, pritraukti naujų klientų ir išlaikyti pasitenkinimą reguliariais?

Niekada nekalbėkite su klientais apie kitus klientus. Visada pasikalbėkite tik pozityviai apie viską. Jei negalite pasakyti kažko teigiamo, geriau nieko nesakykite. Rūpindamiesi savo klientais su pagarba ir profesionalumu Jūs galite pritraukti naujų klientų – padėkite jiems tapti sveiskesniais, palaikykite juos ir mėgaukitės kartu. Jei jūsų dabartiniai klientai yra laimingi, jie apie tai pasidalins su kitais..
D.Stauffer išskiria pagrindines keturias taisykles, kurių turėtų laikytis sėkmingas, geras asmeninis treneris:

1. Gerbkite savo klientus, nekalbėkite apie juos su kitais klientais.
2. Būkite punktualus ir visada laikykitės žodžio.
3. Prajuokinkite savo klientus – žmonės mėgsta smagų laiką, ieškokite būdų treniruotes rengti linksmai.
4. Saugokite klientus nuo traumų, sužeidimų – susižeidęs asmuo turi likti namuose ir treniruotę praleisti. Nepamatuoti krūviai, netinkamai parinkti pratimai ar nesaugi treniruočių aplinka, inventorius, dėl ko žmogus galėjo susižeisti, gali smarkiai pakenkti jūsų verslui, pajamoms ir reputacijai viešumoje, nes blogos žinios sklinda iš lūpų į lūpas daug greičiau nei geros.

7. Ar galite palyginti asmeninių treniruočių tradicijas ir tendencijas JAV ir Europoje? Kokie pagrindiniai skirtumai?

Asmeninės treniruotės Amerikoje yra kultūros dalis, turinti gilias, dešimtmečius besiformavusias tradicijas, tuo tarpu Europoje asmeninių trenerių populiarumas skaičiuojamas metais ir tai labiau siejama su pomėgiu ar madinga veikla. Vis tik esu įsitikinęs, kad ir Europos laukia tokia pati evoliucija – asmeninės treniruotės tik populiarės ir profesionalės“, – įsitikinęs iš JAV kilęs, Italijoje gyvenantis fitneso ekspertas David Stauffer

8. Kokio tipo klientams asmeninis treneris gali būti naudingiausias – juk kai kurie žmonės puikiai jaučiasi grupinėse treniruotėse, kai kurie turi specialių poreikių. Kokiomis situacijomis rekomenduotumėte naudotis asmeniniu treneriu?

Puikus klausimas. Fitneso profesionalas asmeninio trenerio paslaugomis pasinaudoti skatina žmones, kurie grupinėse treniruotėse jaučia, kad nėra patenkinti savo rezultatais, negali pasiekti užsibrėžtų tikslų. Grupinėse treniruotėse treneris fiziškai nepajėgus kiekvienam skirti asmeninio dėmesio, tad dažnai sportuojantieji nepakankamai giliai supažindinami su pratimo intensyvumu ir atlikimo technika. Individualus darbas padeda geriau parinkti asmeniškai tinkamiausią krūvį, intensyvumą, išlavinti atlikimo techniką, pataisyti klaidas – visa tai padeda efektyviau sportuoti ir įgyvendinti savo tikslus.

9. Kultūrizmas dažnai yra susiję su dideliais vyrais, dideliais kūnais, bet ne labai funkcionaliais. Koks mokymasis padeda turėti ne tik didelius ir stiprius raumenims, bet ir labiau funkcionalų kūną?

Ateikite į mano seminarą ir sužinosite, manau, kad pirmasis dalykas, kurį turite išsiaiškinti, ką reiškia žodis funkcionalus. Mano apibrėžimas „funkcinis“, tai kaita, kai sužinau daugiau apie žmogaus kūną. Funkcinis fitnesas yra mokėjimas atlikti pratimus skirtingomis aplinkos sąlygomis. Noriu, kad mano kūnas galėtų prisitaikyti tiek, kiek tik įmanoma. Norint tai pasiekti, aš treniruoju savo kūną kontroliuojamoje aplinkoje (sporto salėje), kad mano kūnas prisitaikytų prie pokyčių, kad nekontroliuojamoje aplinkoje (kasdieniame gyvenime) smegenų kūno jungtis sutartų su mano kūnu. Atsižvelgdami į tai, aš pakeisiu greitį, kūno padėtį, koordinavimą ir sutelkdama dėmesį, kad tas pačias pratybas, kurios naudojamos hipertrofijai, būtų labiau funkcionalios. Tai reiškia, kad priversiu kūną prisitaikyti prie pokyčių ( neuro raumenų skeleto sistemos darbas bus sunkesnis).

10. Daugelį metų esate fitneso pasaulyje? Kas vis dar įkvepia jus, motyvuoja kiekvieną dieną?

Tai mano 30 metų! Man tikrai patinka dalintis tuo, ką žinau su kitais. Fitneso pasaulis susiduria su iššūkiais, kurie naujokams gali būti labai klaidinantys. Turėdamas 30 metų patirtį ir žinodamas, kad galiu keistis, motyvuoja mane toliau keliauti pasaulyje. Mano aistra mokyti. Mano pomėgis treniruotis. Mano svajonė visada buvo keliauti. Kai šie 3 dalykai susiburia – gerai, „la vita ir bella“

11.Kai kurie žmonės galvoja, kad asmeninės treniravimas nėra toks sudėtingas – tačiau iš tiesų tai nėra lengvas darbas. Ką turėtų žinoti žmogus, norintis tapti asmeniniu treneriu, prieš pradėdamas? Kokie didžiausi iššūkiai ir apdovanojimai laukia kelyje ir kaip būti tikru, ar tai jums tinkamas pasirinkimas?

Profesijos prestižas ir paklausa vis auga, svarstantys apie tokį karjeros kelią turėtų atminti, kad tenka ne tik džiaugtis klientų pasiekimais ir kardinaliais pokyčiais, bet ir prisiimti didžiulę atsakomybę. Būti tiesiog šauniu vyruku ar mergina nepakanka. Man didžiausiu iššūkiu tapo pardavimai. Turėjau išmokti paprašyti pinigų, parduoti savo paslaugas. Aš taip mylėjau savo darbą, kad imdamas pinigus iš pradžių jaučiausi nepatogiai, tad daug gilinausi į rinkodaros, socialinių tinklų technologijas, mobiliųjų programėlių subtilybes.
Apdovanojimai? Jūs keisite žmonių gyvenimus. Daug kartų aš matau džiaugsmo ašaras savo klientų.
Ar tai tinkamas pasirinkimas tau? Jei gebate rasti sprendimus ir mėgstate dirbti su vienu žmogumi Jei sugebate koncentruotai investuoti savo talentus ir emocijas, asmeninis mokymas gali būti jūsų kelias. Nepamirškite naujų tendencijų, tokių kaip mažų grupių, pusiau asmeninis mokymas, kuris tampa vis populiaresnis.