Straipsniai

10 patarimų, kaip pasirinkti asmeninį trenerį

Treniruotės su asmeniniu treneriu – ne tik įžymybių privilegija. Asmeninį dėmesį ir individualiai pagal poreikius pritaikytus pratimus vis dažniau renkasi ir eiliniai biurų darbuotojai. Tačiau rasti kvalifikuotą, profesionalų trenerį ilgalaikiam bendram darbui – nelengva užduotis. Į ką atkreipti dėmesį, norint priimti sau geriausią sprendimą, pataria Fitneso mokymo centro ,,Aeromix” dėstytoja, profesionali fitneso trenerė, daugkartinė Europos, pasaulio fitneso ir ,,bodybuilding” čempionė Svetlana Pugacheva.

Patyręs ir savo darbą išmanantis asmeninis treneris padeda sutaupyti laiko, pritaiko individualią treniruočių programą, subalansuoja krūvius ir užtikrina, kad pastangos atneštų maksimalius rezultatus. Profesionalo priežiūra, ypač niekada nesportavusiems žmonėms, beveik būtina norint išvengti klaidų ir greičiau pasiekti savo tikslų – numesti svorio, priaugti masės, koreguoti laikyseną ar tiesiog palaikyti raumenų tonusą. Be taisyklingos technikos, dažnam reikalingas paraginimas. Treneris tampa tarsi sąžinės balsu, kuris neleidžia aptingti ir sustoti pusiaukelėje. Tiesa, dalis žmonių asmeninius trenerius, ypač žinomus, daug pasiekusius, tituluotus čempionus, renkasi ne tik dėl jų patirties, bet ir dėl noro pasipuikuoti.

Pasak įvairias sporto šakas išbandžiusios tituluotos sportininkės, programos ,,Čempionų mokykla“, skirtos fitneso instruktoriams, įkūrėjos bei autorės S. Pugachevos, asmeninių trenerių poreikis smarkiai auga, o ši įdomi ir pelninga profesija patraukia vis daugiau jaunų žmonių. Jų paslaugos reikalingos ne tik profesionaliai rezultatų siekiantiems sportininkams, bet ir naujokams, kuriems savarankiškai susigaudyti tarp gausybės programų bei treniruoklių ir priimti teisingiausią sprendimą – itin sudėtinga. Neteisingai įrangą naudojantis, klaidingai pratimus atliekantis sporto klubo lankytojas, pasak S. Pugachevos, geriausiu atveju atrodys juokingai, sunkesniu – rizikuoja patirti traumą.

Daugiau nei 20 metų patirties fitneso srityje turinti sportininkė ir Fitneso mokymo centro „Aeromix“ lektorė pabrėžia asmeninio trenerio patarimų svarbą ir rekomenduoja praeiti bent jau pradinį kursą su juo, tačiau pataria neapsigauti ir trenerį rinktis atsakingai.

1. Tikėkite ne savireklama, o rekomendacijomis

Ne visada aktyviai savo gebėjimus reklamuojantys ir dažnai viešumoje matomi treneriai yra tikri profesionalai. Daug išties puikiai savo darbą išmanančių specialistų, visiškai nesireklamuodami socialiniuose tinkluose ar žiniasklaidoje, turi subūrę didelį nuolatinių klientų ratą, o jų grafikas suplanuotas toli į priekį. Dažniausiai geri atsiliepimai sklinda iš lūpų į lūpas, tad papildomos reklamos tokiems treneriams nebereikia ir dienotvarkė pilnai užpildyta, net dirbant senoje, prasčiau įrengtoje salėje. Jei neturite pažįstamų žmonių, kurie naudojasi asmeninio trenerio paslaugomis, paieškokite atsiliepimų internete, pakalbinkite klientus.

2. Nesižavėkite titulais ir taurėmis

Pergalės sporto varžybose ir tarptautiniuose čempionatuose – pliusas treneriui, tačiau pernelyg tuo žavėtis nevertėtų, ypač, jei titulas vienkartinis. Neretai pasitaiko, kad metus skyręs pasiruošimui varžyboms, sportininkas jose sėkmingai pasirodo ir užkelia ne tik nosį, bet ir treniruočių kainas, nors beveik neturi patirties mokyti kitus žmones. Mokyti nepažįstamą žmogų nežinant jo organizmo subtilybių – didžiulė atsakomybė. Pradedantiems treneriams svarbu gebėti adekvačiai įvertinti savo galimybes. Patirtis sukaupiama palaipsniui, mokantis pačiam ir praktikuojantis su žmonėmis. Tai, kad sėkmingas sportininkas būtinai bus ir geras treneris – mitas.

3. Įvertinkite trenerio profesionalumą

Profesionalumas susideda iš daugybės gebėjimų ir savybių – pasidomėkite trenerio paslaugas teikiančio asmens išsilavinimu, darbo patirtimi, klientų ir mokinių skaičiumi ir jų atsiliepimais. Suprantama, kad patirtis didėja bėgant metams ir kiekvienas treneris turi nuo kažko pradėti, bet geras išsilavinimas, bazinės sporto, teniruočių metodų ir žmogaus fiziologijos žinios – būtina sąlyga. Taip pat svarbūs ir komunikaciniai gebėjimai, bendravimo stilius – treneris turi būti lyderis, mokėti aiškiai perteikti informaciją klientui, įkvėpti jį ir motyvuoti sunkiomis akimirkomis, palaikyti gerą nuotaiką.

4. Pajauskite, ar jums priimtinas trenerio bendravimo stilius

Jau pirmojo užsiėmimo metu atkreipkite dėmesį, ar treneris dėmesingas: kiek jums skiria laiko, ar aiškiai pateikia užduotis, ar pasidomėjo jūsų sveikatos būkle, senomis traumomis ar gydytojo skirtais apribojimais, patirtimi sporte, ar pasidomėjo jūsų tikslais, dėl ko atėjote į sporto salę ar treniruotę, ar patikrino jūsų dabartinius gebėjimus. Taip pat atkreipkite dėmesį į bendrą įspūdį po treniruotės – kaip jautėtės, ar treneris jums pasirodė malonus, ar patiko kaip žmogus. Jei kažkas netiko ar kelia abejonių, gerai pagalvokite, ar galėsite su tuo susitaikyti ilgą laiką ar bent kažkuriam laikotarpiui. Etiškas ir supratingas bendravimas – privaloma gero trenerio savybė.

5. Pasidomėkite trenerio išsilavinimu

Jei kyla abejonių dėl trenerio kvalifikacijų, pasidomėkite, kur jis mokėsi, iš kokių lektorių, kokius sertifikatus ir licencijas turi, ar yra pripažintas asmeninis treneris. Trenerio darbas – itin dinamiškas, tad svarbu ne tik trenerio išsilavinimo sritis, sporto, medicinos, mitybos, žmogaus fiziolologijos išmanymas bei pedagoginiai gebėjimai, bet ir noras nuolat augti, tobulėti, žinių atnaujinimas, reguliarus kvalifikacijos kėlimas. Tik nuolat augantis treneris, besidomintis naujovėmis, turės ką pasiūlyti ir savo klientams.

6. Už asmeninius pasiekimus – pliusas

Ilgametę patirtį konkrečioje sporto šakoje sukaupęs treneris, daugkartinis šalies ar tarptautinių varžybų nugalėtojas dažnai žinias ir patirtį kaupia nuo vaikystės, tačiau norint būti geru treneriu, svarbu ir mokėti tomis žiniomis aiškiai, suprantamai pasidalinti, lavinti pedagoginius gabumus, lyderio savybes. Trenerio profesionalumą atspindi ne tik jo sportiniai pasiekimai, bet ir noras tobulėti, dalyvavimas įvairiuose sporto, aktyvios gyvensenos renginiuose, edukacinė veikla – tai įrodo, kad žmogus gyvena sportu, jaučia jam aistrą ir tikrai nesirinko šio užsiėmimo tik dėl uždarbio ar kitų priežasčių.

7. Pažvelkite, ar trenerio išvaizda atspindi propaguojamą gyvenimo būdą

Nors išvaizda neturėtų būti pagrindinis kriterijus renkantis asmeninį trenerį, vis tik ji ne paskutinėje vietoje. Geras treneris ar trenerė nebūtinai turi būti raumenų kalnas ar stebinti vapsvos liemeniu, tačiau sveika, atletiška išvaizda svarbi ne tik geram pirmam įspūdžiui sudaryti. Išpuoselėtas kūnas įrodo, kad treneris laikosi principų, kurių moko kitus ir gali pasidalinti ne tik teorinėmis žiniomis, bet ir praktiniais patarimais. Treneris privalo gebėti sklandžiai, lengvai ir tiksliai parodyti, kaip atlikti pratimus. Sportinė apranga privalo būti švari ir tvarkinga. Rūpestis išvaizda atspindi ir bendrą atsakomybės jausmą.

8. Už kokybę nusiteikite mokėti brangiau

Kuo labiau patyręs, daugiau pasiekęs, profesionalesnis treneris, tuo daugiau, įprastai, kainuoja ir jo paslaugos. Didesnė kaina už kokybiškesnes paslaugas – logiškas verslo dėsnis, tačiau pasitaiko ir išimčių, kai tiesiog siekiama pasipelnyti. Tad prieš mokėdami didesnę kainą, pasidomėkite, už ką mokate, kuo treneris išskirtinis ir ką gali pasiūlyti. Jei juo pasitikite ir vertinate pasiekimus – tuomet verta rinktis brangesnį, bet jums tinkantį, motyvuojantį, kvalifikuotą trenerį.

9. Pasirinkite trenerį, dirbantį jums patogioje vietoje

Sportas turi tapti įpročiu ir įsilieti į jūsų darbotvarkę, tad siekiant ilgalaikio efekto, svarbu pasirinkti patogius treniruočių laikus ir vietą. Pasidomėkite sporto klubais netoli namų, darbo ar pakeliui. Jei norite sutaupyti laiko ar komfortiškiau jaučiatės sportuodami namuose ar gamtoje, sutarkite su treneriu dalį treniruočių, kurios nereikalauja specialių treniruoklių ar kitos įrangos, surengti gryname ore ar jums patogioje vietoje. Asmeninio trenerio paslauga tampa prieinama vis daugiau žmonių. Nauji klubai duris atveria ne tik sostinėje ar kituose didžiuosiuose miestuose, bet ir mažuose provincijos miesteliuose.

10. Pats sau treneris – įvertinkite riziką

Jei žmogus profesionaliai sportuoja ir ruošiasi fitneso varžyboms, yra nusiteikęs savarankiškai skaityti specializuotą literatūrą, ieškoti informacijos ir atkakliai dirbti, jam gali pakakti ir 10-20 užsiėmimų su treneriu pirmajame pasiruošimo cikle, o po to tiesiog tęsti treniruotes ir mitybos režimą pagal paruoštą planą. Vis tik ir tokiu atveju svarbu bent kartą kas kelis mėnesius pasikonsultuoti su treneriu, pasitikrinti, ar esate teisingame kelyje, mokytis pažinti savo kūną, jo reakcijas į stresą ir adaptaciją. O jei žmogus nesiekia sportinių rezultatų ir pasinerti į kultūrizmo studijas, rekomenduojama treniruotis su asmeniniu treneriu – tinkamai pasirinktas treneris užtikrins, kad treniruotės bus ne beprasmis trypčiojimas vietoje, o kryptingas darbas siekiant užsibrėžtų tikslų.

Dalintis

Seminarų kalendorius

Konvencija

+

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Registruokitės ir gaukite naujienas ir seminarų pasiūlymus pirmieji!

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiregistravote AEROMIX naujienlaiškiui!